tiistai 31. joulukuuta 2013

Kirjatori

Juha Wiskari. Totuuden hetki. Esimiestyö palveluympäristössä.

Palvelujen kirjo on laaja, paitojen pesemisestä menestyskonseptin luomiseen. Palvelualalla esimiehen tehtävänä on saada työntekijöistä enemmän irti, kuitenkin hymy huulilla. Esimiehen pitää osata kuunnella työntekijöitä ja tuoda heidän ideoita esiin. Kirjassa esitetään uusi näkökulmia palvelujen johtamiseen. Kirja antaa uusia näkökulmia, miten löydät vahvuutesi ja opit käyttämään niitä. Opit kehittämään omaa asennettasi ja käyttäytymistä sekä hyödyntämään palautetta, jota annat itsellesi ja muille työntekijöille.
Esimiehen tehtävänä on  luoda sellaiset olosuhteet työpaikalla,  jotta jokainen työntekijä voisi tehdä työssään arjen huippusuorituksia. Esimies onnistuu johtajana vain, jos esimies tekee "tähtiä" työryhmänsä jäsenistä.
Kirjaa oli helppo lukea, koska jokainen kappalekokonaisuus oli omansa. Kirjaa suosittelen ensisijaisesti esimiehille. Kirja antaa myös muille lukijoille uusia näkökulmia oman työnsä kehittämiseen.
"Koko palveluprosessin onnistumisen mittari on muistikuva ja tunne. Hymy saattaa kestää vain pari sekuntia, mutta muistikuva siitä läpi koko elämän."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti