II Kohtaaminen

Palveluprosessien kehittäminen

Tervetuloa lähipäivälle 7.4.2014 Jalkarannan sairaalan auditorioon (Tarjantie 78).

09.00 Aamukahvit
09.30 Sudenkuopat muutoksessa
12.00 Lounas
12.30 Hyvinvointiteknologian hyödyntäminen hoitotyössä
13.45 Iltapäiväkahvit
14.15 Hyvän vuorovaikutuksen lähtökohdat hoitotyössä
15.00 Tutkintoinfo / Inkeri Liimatainen, Salpaus
16.00 Kotiinlähtö

















Tervetuloa lähipäiville Kielorantaan 21-22.1.2014!

Missä & Milloin?

Toinen kohtaaminen on jo ovella ja pääsemme jatkamaan koulutusta. Pääsemme nauttimaan talvisista maisemista Kielorannassa Hämeenlinnan kupeessa.

Kyseessä on siis kaksi päiväinen asiakaspalveluosaajien kohtaaminen. Moduuli rakentuu asiakaspalveluprosessien kehittämisen ympärille.

Kielorantaan on järjestetty  yhteiskuljetus 21.1.2014 klo 07.30 Aleksanterinkatu 24 B edestä. Paluu tapahtuu bussilla noin klo 14.00 22.1.2014. Osoite on Kieloranta, Järviöistentie 265, 13500 Hämeenlinna.

Miten varautua?


Kieloranta on kokonaisuus täynnä ylellisiä yksityiskohtia ja uniikkia suunnittelua. Suomen ainoa hiilineutraali Resort-kohde yhdistää laadukkaan puuarkkitehtuurin, harmonisen luonnon ja modernin teknologian.

Monipuolinen Kieloranta on yksi edustava kokonaisuus, johon kuuluu huviloita, kokous-, ruokailu-, ja majoitustiloja, saunoja, porealtaita, puistoa, nurmikkopihaa, järvenrantaa, kalliorinnettä ja metsää. Tästä kaikesta voit nauttia täysin omassa rauhassa

Majoitus on hotelliolosuhteisiin verrattava, joten varustautuminen sen mukaan. Kielorannassa on kuitenkin hyvät ulkoilumahdollisuudet, joten niihin kannattaa kiinnostuksen mukaan varata varusteita. Kielorannasta löytyy loistavat kylpy- sekä poreallas-tilat, joten otathan uima-asun mukaan. Lisäksi mikäli mahdollista ota mukaasi kannettava tietokone/pad, blogikoulutusta varten. 


Ohjelma:


Tiistai 21.1.2014

Klo 09          Aloitamme päivän aamukahvilla

Klo 09.30     Mika Tonder, Palveluiden tuotteistaminen & toimiminen sähköisessä maailmassa

                     Lounas

                     Mika Tonder, Palveluiden tuotteistaminen & toimiminen sähköisessä maailmassa

                     Kahvitauko

                     Blogikoulutus

Klo 19-         Illallinen

Keskiviikko 22.1.2014

Klo 08          Aamupala

Klo 09          Inkeri Liimatainen, Tutkintoasiaa(etäyhteys).

                     Saara Utti, Palvelumuotoilu osana kehittämistä.

                     Lounas

Klo 14          Hyvää kotimatkaa!

Kouluttajina Kielorannassa toimivat Mika Tonder & Saara Utti





21.1.2014 Villa Kieloranta:


22.1.2014 Villa Kieloranta:

Inkeri Liimatainen luentomateriaali: "Tutkintoinfo verkossa" 

 

22.1.2014 Villa Kieloranta:

 Saara Utti, Palvelumuotoilu osana kehittämistä.

Kuvia matkan varrelta:


Kevään ensiaskeleita..

Villa Kieloranta

Perspektiiviä


Osaajia odotellessa

Noutopöytä
Päivä alkaa aamiaisella


Sitten opiskellaan

Mika Tonder elementissään

Tauoilla on hyvää aikaa keskustella

Kuuliaiset oppilaat
Muistiinpanoja luennosta



Opiskelu jatkuu

Slaavilainen lounaspöytä
Lounas Buffet


Ennen lähtöä vielä vähän kahvia ja makeaa

Kaikki hyvä loppuu aikanaan, mutta me jatkamme tästä seuraavalla kerralla!




4 kommenttia:

  1. Hei!

    Kiitos kaikille mukavista koulutuspäivistä. Uutta asiaa tuli paljon, mutta uskon jokaisen löytäneen jotain omaan työhönsä hyödynnettävää. Kuten oli puhetta olen lisännyt tuohon sivun loppuun Mika Tonderin käyttämän luentomateriaalin sekä Inkeri Liimataisen pitämän tutkintoinfon. Seuraava lähipäivä on siis 7.4 ja klinikka 10.2.2014. Seuraavaa tapaamista odotellessa on hyvää aikaa paneutua omaan kehitystehtävään ja harjoitella blogin käyttöä. Blogi toimii kanavana missä voi muilta ryhmäläisiltä hakea tukea ja neuvoja omaan kehittämistyöhönsä, joten toivotan teille kaikille erinomaisia bloggaus hetkiä!

    VastaaPoista
  2. Kyllä vain,

    uutta asiaa oli paljon, mutta ilman sitä ei riittäisi paukkuja viedä hyvää/parasta asiakaspalvelua omaan työpaikkaan. On käsittämätöntä, miten maidon kaataisesta juomalasiin tai Keiju-margariinin levittämisestä leipäviipaleelle voi nousta uskomaton taistelu. "Ei meillä ole aikaa ruveta tekemään leipiä ruokaa jakaessa." Tarkoittaako tämä sitä, että leivän voitelu keitiössä vie vähemmän aikaa kuin keittiön ulkopuolella? Minkä ihmeen takia minä en usko olevan niin? Jaana Utti, langetan nyt vastuuta tästä sinulle. Kiitos siitä. Ja kiitos siitäkin, että Lahden kaupungissa ymmärrettiin tarttua näihin pieniin asioihin, jotka tekevät elämästä elämisen arvoisia. Pieniin asioihin, kuten leivän voiteluun tai ruokajuoman valintaan. Esimerkiksi. Tuotemuotoilu on juuri sitä, mitä nyt tarvitaan, jotta hyvä tulee arkipäiväan itsestäänselvyytenä. Tuotemuotoilulla voidaan tehdä hoitajalähtöisistä kiireen kesytyksistä asiakaslähtöisiä elämyksiä niin aamupuuron kauhomisesta kuin margariinin levittämisestä.

    Minä sain Saaran kotitehtävänä toiminnallisuuden havainnoinnin, mikä tuli kuin tilauksesta dokumentoimaan sitä toimintatapojen sekamelskaa, joka nyt synnyttää mielipahaa ja epävarmuutta, kun vanhoilla toimintatavoilla pyritään tekemään sellaista mitä ei edes tarvisi tehdä, ja toisaalta unohdetaan perustehtävä.

    Sari, kerroit kuulleesi, että Lehtiojalla hoitajat lähes tappelevat. Se ei tänäänkään ollut kaukana, kun olin sitä mieltä, että ruokasalissa syöville katetaan pöytä kauniisti ja kaadetaan ruokajuomat sen mukaan, mitä kukin haluaa juoda. "Ei sellaiseen ole aikaa, ruokajuomat laitetaan valmiiksi nokkamukeihin. Tiskiäkään ei tule, kun jätetään veitset ja leipälautaset kattamatta." Olisi ollut helpompi antaa olla, enhän minä siitä nokkiksesta joutunut lämmintä maitoa tai kylmää kahvia juomaan, mutta ihan yhtä paha mieli olisi ollut, jos olisin antanut periksi. Minä olin paha, mutta tulos oli hyvä.

    Tuotekehittelyllä tämäkin asia saadaan, ihan varmasti, toimimaan niin, ettei kukaan pahoita mieltään tai menetä kasvojaan. Saadaan kaikki toimimaan samaa päämäärää tavoitellen, yhdessä.

    Luulen tarvitsevani kaikkien tukea, jotta Lehtiojan palvelukeskuksen kerrassaan mainioita puitteita ja mahdollisuuksia ei hukata ainakaan sen takia, että rohkeus muuttaa asioita ja rohkeus muuttua hyvän mukana puuttuisi tai jäisi helppouden ja näennäisen kiireen jalkoihin.

    Toinen asia, minkä Kielorannan koulutuksessa opin, oli se, että hiuksia ei kannaa kastella, jos aikoo kahdenkymmenen asteen pakkasessa nautia ulkoporeammeessa loikoilusta, tukka jäätyy. Vaikka mitä siitä, sulihan se sisäporeammeessa loikoillessa! :D

    VastaaPoista
  3. Hyvä Sirpa!
    Hienoa, että toiminnalisuuden havainnoinnin tehtävä tuli oikeaan aikaan :) Ja ihan varmasti sinulla on tarpeeksi rohkeutta, taitoa ja intoa saamaan Lehtiojan palvelukeskuksessa ihmeitä aikaan, ja kaikkien tuen myös, ihan varmasti. Yhdestä asiasta olen kuitenkin täysin erimieltä kanssasi. Sinä et ollut paha. Tulos oli hyvä. SInä olit ehdottoman rohkea! Ja tulos oli ehdottoman hyvä!

    Saara

    VastaaPoista
  4. Hienoa Sirpa! Tsemppiä!!!

    VastaaPoista