keskiviikko 20. elokuuta 2014


Tehtävä. Asiakaslähtöisyys minun tuotekehitystyössäni:

Missä tilanteessa asiakkaat käyttävät minun tuotekehitystyössäni syntyvää palvelua?
Ketkä asiakkaat siitä hyötyvät?
Miten asiakas on aktiivisena toimijana mukana palvelussa?
Mikä palveluni on?

Vastaa kommenttikenttään muutamalla lauseella.

2 kommenttia:

  1. Minun kehitystyönäni on asukas- ja omaisneuvoston toiminnan käynnistäminen. Onnistuessaan neuvosto toimii laadunvarmistuksen ja kehittämisen työkaluna. Se tuo asukkaat ja asukkaiden lähipiirin mukaan tekemään ja kehittämään palvelukeskuksessa asuvien vanhusten hyvää elämää. Neuvosto (nimi kuullostaa vielä teennäiseltä) on helposti lähestyttävä ja siten erilaisten ja muuttuvien tarpeiden tunnistaminen tapahtuu nopeasti, ja muutenkin voidaan kevyemmällä koneistolla jalostaa asiakkuuksia ja kohentaa käytäntöjä.
    Tämä tuotteen yksi tavoite on myös tehdä asiakaslähtöistä työtapaa tutuksi eli mitä se tarkoittaa, että jokaiselle asukkaalle ei tehdä samoja temppuja ja mitä palvelua on teettää asukkaalla itsellään niitä asioita, joista hän maksaa. Valitusten laskiämpärinä neuvoston ei ole tarkoitus toimia, mutta toimintatapojen hyvänä kompostointilaitoksena kylläkin.

    VastaaPoista
  2. Työni aihe on vastuutyöntekijän työnkuva asiakasohjausyksikkö -Siirissä.
    Olemme yhdessä päättäneet minkä "tyyppisille" asiakkaille ja missä tilanteissa asiakkaille nimetään vastuutyöntekijä.Asiakas ei itse pääse valitsemaan henkilöä, mutta tarvittaessa vastuuhenkilöä voi muuttaa.
    Eniten uudesta mallista hyötyvät moniongelmaiset(kauhea sana, en nyt keksi parempaa), paljon palveluja tarvitsevat ihmiset.
    Asiakkaan ja omaisten mielipide otetaan mahdollisuuksien mukaan huomioon palveluja suunniteltaessa ja muutettaessa
    Palvelu on konkreettista auttamista kun sovitellaan yhteen eri palveluja, mutta myös rinnallakulkemista,tukemista.Pyritään siihen, että asiakas saisi palvelun "yhdeltä luukulta", että hänellä olisi yksi nimetty tuttu hoitaja, johon voisi tarvittaessa turvautua, mutta myös niin, että vastuutyöntekijä on yhteydessä myös asiakkaaseen päin.

    VastaaPoista